Általános szerződési feltételek

Kedves Vásárlónk!

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a varazsdekor.hu webáruháznak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A megrendelés interneten kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül.

Felek elfogadják, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, a szerződés magyar nyelven jön létre, és arra a Magyar Köztársaság joga irányadó. A megkötött szerződés iktatásra nem kerül. Kérés esetén megrendelésről a megrendelés számának ismeretében az Eladó másolatot küld elektronikus formában. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

1. A szolgáltató adatai:

Név: AXON INNOVÁCIÓS Kft.
Cím: 6791 Szeged, Majális utca 9. (nem átvételi pont!)
E-mail cím: info(kukac)varazsdekor(pont)hu
Telefonszám: +36 20 217 3199
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:
Adószám: 11884367-1-06
Cégjegyzékszám: 06 09 006502
Cégvezető: Sántha Bence Dániel
A tárhely-szolgáltató adatai:
Név: AXON PRODUKT Kft. (www.axonltd.hu)
Cím: 6791 Szeged, Majális u. 9.
E-mail: ugyfel(kukac)axonltd(pont)hu

A szerződés nyelve: magyar 

2. Alapvető rendelkezések:

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A jelen Szabályzat 2021. 08. 03. napjától hatályos és visszavonásig érvényes. A szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a szerződést ha jogszabályváltozás történik, illetve céggel kapcsolatos változások történnek. A szolgáltató a változásokat weboldalán közzé teszi, illetve a korábban regisztrált felhasználókat e-mailben értesíti.

A weboldal szerzői jogi védelem alatt áll, így tilos annak bármely tartalmának letöltése, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

3. Megvásárolható termékek:

A varazsdekor.hu webáruház egyedi, kézzel készített kézműves termékek készítésével foglalkozik, kiegészítve szerződött partnereink termékeinek forgalmazásával.

A webáruházban megjelenített termékek csak online vásárolhatók meg. Minden termék tartalmazza a törvényben előírt adókat, azonban nem tartalmazzák házhoz szállítással kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség nem kerül felszámolásra.

A webáruház minden terméket képpel és leírással ellát, megkönnyítve a Vásárló számára megfelelő termék melletti döntését. Mindezek mellett felhívjuk a figyelmet arra, hogy a webáruházban található termék képek eltérhetnek a valóságostól. A varazsdekor.hu nem vonható felelősségre illetve a Vásárló nem kérhet kártérítést, hogyha a végtermék és a képen megjelenített színek különböznek, tekintettel arra, hogy a különböző készülékek kijelzői optikai illúziókat generálhatnak, illetve olyan színeket jeleníthetnek meg, amelyek kis részben eltérhetnek a valóságos színektől.

A webáruház az árváltozás jogát fenntartja, minden előzetes bejelentés nélkül. Termékeink folyamatosan változnak emellett bővülnek, így áraink is ezt a változást követhetik.

Árváltozás esetén a már megrendelt árut a megrendelési áron szállítjuk.

A webáruházban olykor akciókat kínálunk, az egyes akciókat a webáruház egyértelműen feltünteti az akciós termékeket és a termékre vonatkozó kedvezményes árat. Az akciós áruk esetében az akció minden esetben a megadott dátumig illetve a készlet erejéig tart.

4. A rendelés menete:

Az online vásárlás során a Vásárló regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást, de megteheti a webáruházba való regisztrálás és bejelentkezést követően is.

Az áru kiválasztás a „Kosárba” helyezéssel történik. Ezt követően lehetőség van újabb áruk kiválasztására és kosárba helyezésére is. Illetve folyamatos lehetőség van a kiválasztott termék kosárból való eltávolításra, vagy a vásárlás véglegesítésére és a rendelés feladására.

Amennyiben a Vásárló a termék kiválasztását befejezte, meg kell adnia a szállításhoz szükséges adatokat és a fizetési módot.

A vásárláshoz szűkséges adatok megadását követően a megrendelés véglegesítése előtt a Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a megrendelést módosítsa, onnan árut távolítson el, darabszámot módosítson, vagy újabb terméket rendeljen meg. Ugyancsak módja van ellenőrizni és szükség esetén javítani a megadott vevői adatokat. A rendelés során a Vásárlónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására vagy törlésére.

Amennyiben a Vásárló a megrendelését és a megadott adatait megfelelőnek találja, úgy a rendelés feladásával azt véglegesítette.

A webáruház köteles az Vásárló megrendelésének megérkezését a Vásárló felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a webáruház jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Fizetési lehetőségek:

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Szállítási módok és szállítási költségek:

A webáruházunkban megrendelt termékeket az alábbi módon tudjuk eljuttatni Önhöz:

  • A megrendelt termékek feladása minden hét szerdai napján történik.
  • Szállítás a feladást követő munkanapon, munkaidőben történő kézbesítéssel.
  • A termékek zárt csomagolásban kerülnek kiszállításra.
  • Ha bármilyen sérülés lenne azt azonnal jelezzék a futárnak és rögzítsék azt jegyzőkönyvbe (későbbi jelzés esetén azt nem tudjuk elfogadni).
  • Utánvét esetén a futárnak kell a termékek ellenértékét megfizetni, a számla a zárt dobozban található.
  • Tájékoztató árak (az árak az EU útdíjat tartalmazzák):

Futárszolgálattal: Az ország bármely pontjában. Előre kalkulált díj ellenében tájékoztató a lenti táblázatban. (MPL)

Tömeg (Kg) – Bruttó (bruttó HUF) - Háznál történő kézbesítés esetén:

  • 2 kg-ig - 990 Ft.
  • 5 kg-ig – 2 100 Ft.
  • 10 kg-ig – 2 230 Ft.
  • 20 kg-ig – 2 480 Ft.

5. A megrendelések feldolgozása és teljesítése:

A megrendelések feldolgozása munkanapokon, munkaidőben történik a beérkezések sorrendjében. Van lehetőség munkaidőn kívül is rendelést leadni, ez esetben a rendelés az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. A Szolgáltató elektronikus úton mindenféleképpen visszaigazolja a megrendelést és a várható szállítási időt.

Az általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 30 munkanapon belül történik.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

6. Elállás joga:

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

A Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet ide kattinva érhető el.

Elállási jog a Vásárlót termék vásárlása esetén illeti meg, ezen jogával élve a Vásárló a szerződést egyoldalúan, visszamenőleges hatállyal szüntetheti meg. A Vásárló a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Nem illeti meg az elállási jog a Vásárlót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.

A Vásárló szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

A Vásárló írásban történő elállása esetén elegendő, ha nyilatkozatát az elállási vagy felmondási határidőn belül elküldi.

A vállalkozás a Vásárló által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel felmerült költségeket (kivéve az extra szállítási költséget) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerződéstől számított 14 napon belül fizeti vissza.

A Vásárló kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, a Szolgáltató nem vállalta e költség viselését.

A Vásárló felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatából eredő értékcsökkenésért.

Amennyiben a Vásárló élni szeretne elállási jogával, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

Több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak kézhezvételétől számított 14 napon belül élhet az elállási joggal.

A Vásárló határidőben teljesíti elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

A Vásárló köteles a megrendelt terméket, az elállási nyilatkozatától számított 14 munkanapon belül visszaküldeni a Szolgáltató címére.

7. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás:

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?

A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. 

Milyen jogok illetik meg a Vásárló a kellékszavatossági igénye alapján? 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. 

Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét? 

A Vásárló (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? 

A Vásárló a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének (amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül)? 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával? 

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – termékszavatossági vagy kellékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján? 

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak? 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét? 

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania. 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: 

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy 
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. 

Jótállás

Milyen esetben élhet a Vásárló a jótállási jogával? 

Ha a Vásárló fogyasztónak minősül és a vállalkozás hibás teljesítése esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles. Korm. 270/2020 (IV.12) 

A Vásárlót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama:

  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
  • 250 000 forint eladási ár felett 3 év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

Amennyiben a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

A Vásárló és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Vásárló előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

Ha a termék nem javítható:

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni.

Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.

Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani:

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? 

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik. 

A jótállás igény esetén történő eljárás:

Vásárló és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Vásárló hátrányára nem térhet el. 

A Vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a Szolgáltató a Vásárló szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.

A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Vásárló előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

8. Panaszkezelés:

A Szolgáltató és Vásárló vitás ügyeit békés úton próbálják rendezni.

Ha a Vásárlónak valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban úgy panaszát közölheti a vállalkozás elérhetőségének egyikén: telefonon, e-mailben vagy levél útján is.

A Vásárló a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát átadni a vásárlónak.

Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

- Kormányablak

Békéltető testület:

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: +36 62/554 250 118-as mellék

Faxszám: +36 62/426 149

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.h

Kormányrendeletek: Fgy.tv. 1997 évi CLV.

Fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet.

 

9. Adatvédelem:

www.varazsdekor.hu/adatvedelem